11 Temmuz 2011 Pazartesi

Konsantre limonata

Merhabalar
Harika bir tarifle karşınızdayım:)))
Ama tarif bana ait değil lilibebek adlı bloğun sahibi arkadaşımıza ait...
İyi ki paylaşmış bizimle kendisine burdan da teşekkür ediyorum...
Gelelim tarife:

MALZEMELER:
1 kg limon
2 lt su
3 kg şeker
30 gr limon tozu
YAPILIŞI:
1. Limonları robottan geçirin.
2. 2 lt suyu üzerine dökün ve 24 saat bekletmek için üzerini örtün.
3. 24 saat sonra süzün (tülbentle süzerseniz daha şeffaf olur.
5. Şeker ve limon tozunu ekleyerek karıştırın.
Konsantreniz hazır.
Bu orjinal tarif.
Ben kendi ölçümü de paylaşmak istiyorum sizinle.
3 limonu yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi dörde bölüp rondada çekiyoruz.
Üzerine 4-5 su bardağı su koyup üzerini kapatıp buz dolabına kaldırıyoruz ve 1 gün bekletiyoruz.
Ertesi gün karışımı tülbentle süzüyoruz.
Ben şekeri direk içine eklemedim.
Eritmesi kolay olsun diye bir miktar sıcak suyun içine 3 su bardağı şekeri ve avucumun aşağı yukarı yarısı kadar da limon tuzunu erittim ve diğer karışıma ekledim.
Aşağıdaki resimdeki kadar azıcık koyduğunuzda yetiyor.

Benim için bu tarif çok iyi oldu.
Eşim yemeklerin yanında içecek birşeyler arıyor illa ki.
Bence hemen yapın soğuk soğuk keyfinize bakın:)))
Benimki bitmek üzere hemen yenisini yapacağım.
İyi gecelerrrr.........

2 yorum:

  1. Hakikaten bu sıcak günlerde hem serinletici hemde malum limon yararları olunca yapılmalı kesinlikle. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Bence de kesinlikle denemelisiniz...Afiyet olsun

    YanıtlaSil

Yorum yaptığınız için çok teşekkür ederim...Yorumlarınız benim için çok değerli...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...